Eximia

Eximia er en høyteknologisk maskin som kombinerer flere ulike behandlingsformer.

Noen av fordelene med denne type behandling er økt blodsirkulasjon, smertelindring og betennelsesdempende effekt. Exima har flere behandlingsfunksjoner. Eksempler på dette er lymfedrenasje, lavfrekvent laser, radiofrekvens og vakumbehandling.

Lymfedrenasje

Lymfedrenasje er en massasje av lymfegangene, og ved å drenere lymfegangene vil vi aktivere lymfesystemet, som igjen vil sette igang flere renselsesprosesser i kroppen. Lymfesystemet er en viktig del når det kommer til immunforsvaret. Det regulerer blant annet væskebalansen og frakter rundt hvite blodlegemer i kroppen vår, som er veldig viktig for å bekjempe virus og bakterier. Lymfesystemet er også en viktig faktor når kroppen skal utskille avfallsstoffer, for når kroppen er ”forurenset” kan sirkulasjonen fungere dårlig. Det kan vise seg som smerter i muskulaturen, hovne ankler, kalde føtter og hender, spenninger i hode/nakke, leggkramper, samt en generell stivhet i kroppen.

Behandlingen går ut på at behandler bruker vakum fra Eximia  for å gjøre lymferenasjen mer effektiv. Før vakumkoppen plasseres på kroppen (langs lymfebanene), smøres det aktuelle området inn med olje, slik at det blir enklere å dra vakumkoppen rundt. Vakumet stimulerer lymfesystemet og skaper et undertrykk som blant annet bidrar til økt blodsirkulasjon.

Lymfedrenasje virker forebyggende, men har også vist seg effektiv ved behandling av blant annet:

• Depresjoner

• Fibromyalgi (fibrositt)

• Høyt blodtrykk

• Hovne/urolige ben

• Fordøyelsesproblemer

• Nakkesleng (whiplash)

• Reumatiske lidelser

• Ryggproblemer

• Migrene/hodepine

• Uren hud

• Ødemer (væskeansamlinger)

• Cellulitter

• Overvekt

• Smerter i nakke og skuldre

• Overvekt

• Dårlig blodsirkulasjon Lymfedrenasje sies sies også å være bra for ved nedsatt immunforsvar og plager med gjentatte infeksjoner

Lavfrekventlaser

Laserlyset trenger dypt ned i vevet, helt inn til den enkelte celle. Cellen utnytter energien fra laserlyset og setter i gang kroppens naturlige reparasjonsmekanismer. Den naturlige tilhelingsevnen forsterkes og immunforsvaret styrkes. Laserterapi understøtter på den måten kroppens egne funksjoner og hjelper dem til å skje langt raskere. I tillegg til laseren kombineres den også med elektroterapi og vibrasjon.

Elektroterapi er en behandlingsform for skader og lidelser ved bruk av elektrisitet. Ved hjelp av elektroder vil det tilføres strømimpulser på huden. Dette vil få en muskelfiber til å trekke seg sammen. Denne behandlingsformen kan brukes som forebygging eller for å behandle en aktuell skade. Vibrasjonen gjør at laserlyset vil penetrere enda dypere inn i cellene, som vil gi et mer effektivt resultat.

Radiofrekvens behandling

Radiofrekvens er en teknikk som brukes i estetisk medisin for å bekjempe slapphet og aldring i ansiktet/hals og cellulitter på kroppen. Behandlingen består av elektromagnetiskebølger som forårsaker oppvarming av de ulike hudlagene. Ved denne behandling vil vi kunne nå de dypere lag av dermis mens epidermis er beskyttet under behandlingen. Den naturlige dannelsen av kollagen og elastin vil bli stimulert som fører til en strammere og mer elastisk hud.

Mange opplever en strammere og friskere hud allerede etter første behandling.  Men den endelige effekten kommer ca 60 dager etter, når kollagen mengde i huden har økt.